|
Post by Lahm on Oct 5, 2011 14:14:44 GMT 2
Onko siel taas banni kaikilla vai miks ei pääse kanavalle?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 5, 2011 14:23:50 GMT 2
Ei pitäis olla, mä pääsin ainakin.
|
|
|
Post by matroska on Oct 5, 2011 15:03:24 GMT 2
Loukkarin mitta alkaa olla pikkuhiljaa täysi. Miksi Haxballissa sallitaan näiden Silvisten ja vastaavien jatkuva kohellus kaudesta toiseen. Nyt viimeksi asiassa on aktivoitunut viime kauden alusta lähtien Tebinho joka onkin onnistunut jo kiitettävällä tavalla myrkyttämään Haxballin ilmapiiriä lakkoilemalla, pilaamalla parinkin joukkueen viime kauden (MU & Topolino) ja nyt viimeisimpänä aktiviteettina pilaamalla osaltaan 1v1 -turnauksen väittäen luulleensa sitä vitsiksi. Vaikka pahin turhien potkujen jakaminen IRC-kanavalta on nyt saatu päättymään, tuntuu kanavan kovaäänisen vähemmistön toiminta vain jatkuvan, illasta toiseen lähinnä vittuillaan vähemmän hyvässä hengessä uusille FF2:n ulkopuolisille pelaajille. Hyvällä ja huonolla vittuilulla on eroa! Minun mielestäni olisi tavoiteltavaa luoda sellainen Haxball-yhteisö, jossa voitaisiin hvyässä hengessä kehittää toimintaa eteenpäin. Nyt Haxball-päättäjät näyttävät luottavan edelleen siihen että vaikenemalla ja sallimalla tarpeeton paskanheitto saadaan nämä koheltajat vähitellen hiljenemään. Olisikohan aika tehdä asialle jotain? Kokeilla jotain radikaalimpia ratkaisuvaihtoehtoja ja alkaa käyttää banniasetta tehokkaasti kun se on tarpeen? Veikkaan etten ole ainoa joka harkitsee liigan mielekkyyttä liigajohdon salliessa viidennen kolonnan tuhotöiden jatkuvan illasta toiseen. Indeed, Loukkari! Ois kyllä aika asialle tehdä jotain, jos haluatte liigaa viedä eteenpäin ja saada liigaan uusia pelaajia, joita ei syrjitä heti kättelyssä. Itse myös koen saaneeni paskan vastaanoton tiettyjen pelaajien keskuudessa. En tiedä johtuuko se siitä, että uskallan avata suutani ircissä, vai siitä, että olen kyseisiä pelaajia parempi pelaaja, ja nämä siksi osoittavat katkeruutensa vihana minua kohtaan. Tästä voidaankin mennä nuottiin, jonka mitta täyttyi jo lyhyessä ajassa ja jätti liigan oman onnensa nojaan - olihan kyseessä sentään tärkeä "lautakunnan jäsen"(kirjuri). Hänen myötään myös edellisen kauden maalikuningas jätti liigan. Tuleva liigakausi tulee menemään perseilleen jo johtuen siitä, että liigaan on ilmottautunut sellaisia pelaajia, joiden kanssa pelien järjestäminen ei onnistu. Mielestäni liigaan osallistumisen sääntönä pitäisi olla edes jonkin moinen pakko ircin käyttämiselle, se kun ei vaadi kauheasti. Toisaalta on hienoa, että saamme liigaan uusia kasvoja, mutta he jotka ovat värvänneet blowjobguyta jne. voisivat samalla ilmoittaa audienssin irciin.
|
|
|
Post by Loukkari on Oct 5, 2011 16:18:42 GMT 2
Olet osaltaan oikeassa, eräistä asioista olen kuitenkin eri mieltä kanssasi. Näistä asioista ensimmäinen on tämä Nuotin tapaus. Minun mielestäni liiga ei kaipaa sellaista käytöstä kuin Nuotti edusti, siis kaikki pelaa-arvojen polkemista. Vähintään Rukkasenkin perään kuuluttamaa anteeksipyyntöä jäin Nuotilta kaipaamaan. On totta että pelien järjestely onnistuu helpoiten irciä käyttävien pelaajien kanssa. Toisaaalta kyllä ainakin tietyt pelaajat on tavoittanut ihan hyvin tätä foorumia käyttäenkin (esim. Senturk). Nyt tietty näyttäisi että tuolla ilmoittautuneiden joukossa olisi hassuttelunickejä tyyliin Slerb. Mitähän liigajohto meinasi tehdä näiden osallistumisen varmistamiseksi
|
|
|
Post by matroska on Oct 5, 2011 17:48:44 GMT 2
Kyllä toi Slerba aika paljon pelailee, mutta se pelien järkkäys puoli?! Sama ton KY:n kanssa.
Joo kyllä samaa mieltä tosta nuotin peluuttamisesta ja siitä että sen ois pitäny anteekspyyntö esittää. Pleiarit asia erikseen, kun kuitenkin loppupeleissä mestaruudesta pelataan "tosissaan". Säänötkin puoltavat jo tätä.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 5, 2011 18:10:25 GMT 2
Eipä siinä sitten muuta kuin ilmoittelemaan näille pelaajille, jotka eivät käytä irkiä. Sen kapteenin, joka varaa näitä "epäilyttäviä pelaajia", tehtävänä on ilmoittaa pelisäännöt draftin jälkeen kyseiselle käyttäjälle joko forumin puolella tai irkissä. Itsellä ei ole ollut mitään ongelmia kenenkään kanssa joita olen varannut kausien varrella. Kunhan vain ilmoittaa yksityisviestitse, että toivoisi käyttäjän tulevan pelipäivisin irkiin tai pyörivän vähintään forumilla tiettyinä aikoina. Ei siinä sen ihmeempää. Huolestunut olisin vain käyttäjistä Asplund ja Blowjobguy, joita en ensinnäkään ole nähnyt peleissä kuin kerran tai pari, ja joita ei ole forumilla näkynyt pariin päivään. Luotetaan kuitenkin että kumpikin ilmestyisi draftin lähestyessä takaisin. Ja mitä nuottiin ja maalipörssin ylläpitämiseen tulee, niin A.Tuntija on lupautunut hoitamaan tämän homman tulevana kautena. Edit. Matroska: Jos dasboottia tarkoitat, niin hänen ilmoittautumisensa ensi kauden liigaan on auki.
|
|
|
Post by silvennoinen on Oct 5, 2011 18:19:53 GMT 2
Naurattaa ku janarit ei tiedä, että <tebinho> naurattaa ku kukaan ei oo näiden kahen kauden aikana tajunnu että oon toi "nuotti"
;D
|
|
|
Post by A.Tuntija on Oct 5, 2011 19:25:06 GMT 2
Huolestunut olisin vain käyttäjistä Asplund ja Blowjobguy, joita en ensinnäkään ole nähnyt peleissä kuin kerran tai pari, ja joita ei ole forumilla näkynyt pariin päivään. Luotetaan kuitenkin että kumpikin ilmestyisi draftin lähestyessä takaisin. Blowjobguyn olen kerran nähnyt höntsäämässä (toimi silloin hostina). Taitaa pinna olla kaverilla sen verran herkässä, jos oma peli ei suju, ettei tälle kannata sitten mitään admineja liigapeleissä jaella. Ja mitä nuottiin ja maalipörssin ylläpitämiseen tulee, niin A.Tuntija on lupautunut hoitamaan tämän homman tulevana kautena.
|
|
|
Post by tebe on Oct 5, 2011 19:48:13 GMT 2
vai siitä, että olen kyseisiä pelaajia parempi pelaaja Tämä. ;D
|
|
|
Post by Loukkari on Oct 6, 2011 13:55:31 GMT 2
Saisikos liigajohdolta jossain vaiheessa vastausta mielestäni asialliseen viestiini?
|
|
|
Post by honkey on Oct 6, 2011 15:59:09 GMT 2
Yritetäänpä vastailla sitten. Ensinnäkin liigajohdon mielestä on tärkeää erottaa itse Liiga siihen liittyvästä mutta kuitenkin pitkälti siitä riippumattomasta irc-kanavasta. Bännejä jaellaan ircissä vain silloin kun kanavan toiminta häiriintyy (yleensä spämmin vuoksi). Ehkä tästä eteenpäin voisi alkaa selkeämmin valvomaan että peli-iltoina yms. muu keskustelu ei veisi liikaa huomiota, mutta muulloin eikö se ole hyvä että kanavalla on elämää? Totta että liigajohto on sallinut eräänlaisen koheltamisen ja siitä on koitunut haittaa muille pelaajille. Nick ei kuitenkaan tule pelaamaan ensi kaudella ja saa uuden mahdollisuuden vasta kun jonkin aikaa osaa olla sotkematta pelejä yms. Greffi on kuulemma Thaimaasessa ;D Tebinho ei ole itse liigaa niin pahasti sabotoinut, lähinnä ollut mukana luomassa tuota ilmapiiriä, ja siksi saa jo ensi kaudella näyttää, että voi pelata ihan tositarkoituksella ;D Nyt siis vaaditaan tebeltä vähän ryhdistäytymistä! Liigajohto tarkkailee asiaa ja puuttuu kyllä välittömästi jos ongelmia ilmenee. Silvis on oma lukunsa. Sokerihumalassa hulinointi ei ole niin vakavaa ja peleistä lähteminen iltamyöhään saadaan varmaankin kuriin paremmalla kommunikaatiolla. Kapteenina Silvis oli kuitenkin aktiivinen joten jos ei parempia vaihtoehtoja saada niin pitää sitäkin harkita. Siinä lisäsyytä kaikille jotka pystyvät kapteenoimaan mutta eivät halua/jaksa... Iso osa ongelmaa on tietty ollut se ettei selviä sääntöjä (sekä peleihin että sen ulkopuolelle) ole laadittu. Tähän yritämme saada muutoksen vielä ennen uuden kauden alkua, ja varmasti kysymme myös pelaajien mielipidettä. Sitten kun säännöt ovat paremmin selvillä niin linjakin voi vähän tiukentua. Vittuilun vastapainoksi voi olla omalta osaltaan mukava näille uusille (ja vanhoillekin) Jos menee aivan yli niin toki siihen voidaan puuttua, mutta kyllä nämä hulinoitsijat ovat vähemmistössä ja koko ajan ilmapiiri paranee (minun mielestä ainakin). Tarpeettomaan paskanheittoon puuttuminen isolla kädellä ei sekään ole hyvä vaihtoehto ja tuo ikävän sensuurin ilmapiirin. Hukuttakaa ikävä vittuilu siis mukavuuteen ;D
|
|
|
Post by silvennoinen on Oct 6, 2011 18:50:55 GMT 2
Yritetäänpä vastailla sitten. Ensinnäkin liigajohdon mielestä on tärkeää erottaa itse Liiga siihen liittyvästä mutta kuitenkin pitkälti siitä riippumattomasta irc-kanavasta. Bännejä jaellaan ircissä vain silloin kun kanavan toiminta häiriintyy (yleensä spämmin vuoksi). Ehkä tästä eteenpäin voisi alkaa selkeämmin valvomaan että peli-iltoina yms. muu keskustelu ei veisi liikaa huomiota, mutta muulloin eikö se ole hyvä että kanavalla on elämää? Boldattuun vastaan eka eli miksi nää sankarit piti vapauttaa bannista, ei ne osaa vieläkään käyttäytyä kunnolla. Mielestäni on huolestuttavaa että teben perseilyä katsotaan näin läpi sormien. Muutoin itku "peli"kanavasta on turhaa sillä pelejä voi sopia myös YV:llä ja joukkueen kanavalla ja jos kumpaakaan ei suostu niin kyllä sillä pääkanavallakin o iha helppoo sopia pelejä Totta että liigajohto on sallinut eräänlaisen koheltamisen ja siitä on koitunut haittaa muille pelaajille. Nick ei kuitenkaan tule pelaamaan ensi kaudella ja saa uuden mahdollisuuden vasta kun jonkin aikaa osaa olla sotkematta pelejä yms. Greffi on kuulemma Thaimaasessa ;D Tebinho ei ole itse liigaa niin pahasti sabotoinut, lähinnä ollut mukana luomassa tuota ilmapiiriä, ja siksi saa jo ensi kaudella näyttää, että voi pelata ihan tositarkoituksella ;D Nyt siis vaaditaan tebeltä vähän ryhdistäytymistä! Liigajohto tarkkailee asiaa ja puuttuu kyllä välittömästi jos ongelmia ilmenee. Boldattuun: tebehän oli takana nimimerkki "nuotin" ja perseili Lampsin kauden Afrikan tähdessä (onneksi MU poimi miehen) ja loi aivan perkeleesti paskaa ilmapiiriä. Lisäksi nick oli tässä mukana ja pelasi "nuottina" jos tebe oli estynyt. Noin muuten voin sanoa, että nick on kauhe perseilijä ja miehen voisi potkia vittuun liigoista ja ircistä lopullisesti. Kertokaapa yksikin päivä jolloin kyseinen herra olisi ollut asiallisesti. Silvis on oma lukunsa. Sokerihumalassa hulinointi ei ole niin vakavaa ja peleistä lähteminen iltamyöhään saadaan varmaankin kuriin paremmalla kommunikaatiolla. Kapteenina Silvis oli kuitenkin aktiivinen joten jos ei parempia vaihtoehtoja saada niin pitää sitäkin harkita. Siinä lisäsyytä kaikille jotka pystyvät kapteenoimaan mutta eivät halua/jaksa... Kommunikoinnista sen verran, että kyseisessä tapauksessa sanoin n. 8 kertaa ennen matsia Loukkarille ja vastustajille, että ehin pelaamaan vaan yhen ja kun lähin ni mua yritettiin pakottaa jatkamaan eli moro's. Nykyään meikä on rauhottunu ;D Iso osa ongelmaa on tietty ollut se ettei selviä sääntöjä (sekä peleihin että sen ulkopuolelle) ole laadittu. Tähän yritämme saada muutoksen vielä ennen uuden kauden alkua, ja varmasti kysymme myös pelaajien mielipidettä. Sitten kun säännöt ovat paremmin selvillä niin linjakin voi vähän tiukentua. Säännöt nopeasti ja linja tiukaksi, pliis Vittuilun vastapainoksi voi olla omalta osaltaan mukava näille uusille (ja vanhoillekin) Jos menee aivan yli niin toki siihen voidaan puuttua, mutta kyllä nämä hulinoitsijat ovat vähemmistössä ja koko ajan ilmapiiri paranee (minun mielestä ainakin). Tarpeettomaan paskanheittoon puuttuminen isolla kädellä ei sekään ole hyvä vaihtoehto ja tuo ikävän sensuurin ilmapiirin. Hukuttakaa ikävä vittuilu siis mukavuuteen ;D Viimeiseen ei voi sanoa: muuta kuin sama ja kiitti mo ;D
|
|
|
Post by A.Tuntija on Oct 6, 2011 19:30:36 GMT 2
Silvikseltä hyvää tekstiä
|
|
|
Post by nick angell on Oct 10, 2011 17:38:29 GMT 2
mihin voin valittaa liigajohdon eilisistä perseilyistä?
|
|
|
Post by rukkanen on Oct 10, 2011 17:40:21 GMT 2
Jos koet välttämättömäksi valittaa monessa eri paikassa niin vaikka sitten tähän. Mulla ei ole asiaan lisättävää eilisestä, olen mielestäni perustellut tehdyt päätökset riittävän seikkaperäisesti.
|
|